Środowisko szkolne alarmuje, że takie rozwiązanie w przyszłości może mieć fatalne konsekwencje. Zdecydowana większość pedagogów twierdzi, że matematyka to nieodłączony element naszej codzienności.
Uczy logicznego myślenia, takiej otwartości na rozwiązywanie problemów, dokładności, precyzji. To są takie umiejętności uniwersalne.
Innego zdania są twórcy petycji. Podkreślają, że matura z matematyki wiąże się jedynie ze stresem i źle wpływa na zdrowie psychiczne młodzieży. Zabiera również czas, który młodzi ludzie mogliby poświęcić na rozwijanie swoich zainteresowań i pasji lub na naukę przedmiotów, z którymi chcieliby wiązać swoją przyszłość. Przedmioty maturalne są zawsze traktowane priorytetowo i tak powinny być traktowane, bo względy praktyczne o tym mówią. Wynik egzaminu jest szansą albo zaprzepaszczeniem szansy na dalszą edukację – ocenia Katarzyna Cedro, dyrektor VI LO im. J. Słowackiego w Kielcach.